U predškolskoj ustanovi ŠKOLICA se velika pažnja poklanja saradnji vrtića sa porodicom. Porodica ima ključnu ulogu u životu deteta. Da bi rezultati rada sa detetom bili najbolji mogući, neophodno je da znamo očekivanja i mogućnosti porodice. Kontinuirana saradnja roditelja i vrtića je neophodna za pravilan razvoj i napredovanje deteta, a istovremeno doprinosi i unapređivanju rada vaspitača, ali i razvoju roditeljske uloge.
Neposredna dnevna komunikacija između vaspitača i roditelja
podrazumeva razmenu dnevnih informacija o detetovom ponašanju, aktivnostima i ishrani u vrtiću, o dnevnim promenama detetovog raspoloženja, o promnama u grupi…. kao i o novonastalim promenama u porodici, koje mogu uticati na detetovo ponašanje u vrtiću.
je najotvoreniji i nezamenljiv vid saradnje porodice i vrtića. Putem video nadzora roditelj svakodnevno dobija jasnu sliku o ponašanju svog deteta u kolektivu, o aktivnostima u kojima dete u toku dana više ili manje učestvuje. Video nadzor pomaže roditeljima da sagledaju kompletnu ličnost svog deteta, koje se neretko ponaša različito u kolektivu i kod kuće.
podrazumeva prenos važnih informacija roditeljima putem obaveštenja na oglasnoj tabli, putem sms poruka ili pisanih obaveštenja koje svako dete pojedinačno dobija prilikom polaska kući iz vrtića.
– Izlaganje dečjih kreativnih dostignuća na panoe predstavlja jedan od načina da roditelj prati rad svog deteta u vrtiću.
– Jednom nedeljno, u terminu predviđenom za individualne razgovore roditelja i vaspitača, vaspitači primaju roditelje. U otvorenom dijalogu vaspitača i roditelja često se rešavaju problemi koji se pojave kao sastavni deo detetovog odrastanja i uključivanja u kolektiv.
se održavaju 4 puta godišnje, sa dnevnim redom koji je specifičan za svaki roditeljski sastanak. Cilj roditeljskog sastanka je upoznavanja roditelja sa organizacionim ili vaspitno-obrazovnim novinama u radu vrtića.
– Tokom boravka u vrtiću vaspitači kontinuirano i detaljno rade praćenje dece. Roditelji jednom godišnje dobijaju sumarni izveštaj o detetovo napretku.
– Svi naši saradnici su i saradnici naših roditelja. Roditelji se često nađu u situacijama ili dilemama, koje ne znaju na koji način da reše i tada im je stručna pomoć uvek dobrodošla. Savremen roditelj se sve manje oslanja na svoj instinkt i na iskustvo prethodnih generacija, a sve češće traži naučno rešenje svih problema, koje roditeljstvo sa sobom nosi. Razgovor sa psihologom, pedagogom, pedijatrom, logopedom ili nekim drugim našim saradnikom često opusti roditelja i donese rešenje problema.
Deca u toku godine učestvuju na raznim manifestacijama. Pored toga završna priredba se organizuje na kraju školske godine i predstavljaja sjajan pokazatelj detetovog napretka u toku godine, ali i uzajamnog odnosa deteta sa vaspitačem, kao i deteta sa drugom decom. Učešće deteta na priredbama I manifestacijama jača njegovo samopouzdanje i osećaj sigurnosti.